bakgrunder färg airview-13.png

Air View

Luftföroreningar är det största miljöhotet mot människans hälsa. Enligt WHO andas 9 av 10 personer i världen oren luft. Men hur skapar man medvetenhet kring ett problem som delvis inte syns? Genom att skapa en kostnadsfri digital tjänst där kvaliteten på luften man andas kan ses i realtid, gav Blueair mening åt sitt företagssyfte ’Clean Air for Everyone’ och ökade sin försäljning med 61 % i Norden under kampanjperioden.

 

 

Air View utvecklades för den nordiska marknaden och blev en succé med 100 000 användare första månaden. Tjänsten fick flera erkännanden från globala KOLs, som amerikanska Minnesota Pollution Control Agency. Utöver det engagerade sig en utav nordens största hemelektronik-kedjor, El-Giganten, i kampanjen. Under en vecka lade El-Giganten ut organiska Facebook-inlägg som uppmanade sina kunder att använda tjänsten, en naturlig koppling mellan Blueairs tjänst och deras produkter. Efter att kampanjen avslutats efterfrågades också franska, tyska och kinesiska översättningar.