bakgrunder färg allt utom matchen-11.png
 

Allt Utom Matchen

Det var tolv år sedan Sverige spelade fotbolls-VM. Medierna vässade pennorna och hela världens strålkastarljus riktades mot Ryssland. Hur skulle spelbolaget Unibet sticka ut ur bruset och bredda sin målgrupp under VM? Genom att göra det ingen annan gör, d.v.s. strunta i traditionella spelanalyser och istället bevaka ”allt utom matchen”. I en omfattande rekryteringskampanj erbjöds chansen att bli Unibets egen reporter i Ryssland och få Glenn Hysén som chef. Ansökningarna strömmade in och valet föll tillslut på den totalt okände Andreas Landin

 

 

”Allt utom matchen” lanserades på Instagram och Facebook, och Andreas fick gå i influencerskola hos Petra Tungården. Sen bar det av till Ryssland där succén fortsatte. Följarna älskade när Andreas tinderdejtade, gjorde ”hyss med Hysén” och arrangerade kaviar battles. Både landslaget och Andreas vann svenskarnas hjärtan under den magiska VM-sommaren och även om Sverige inte blev världsmästare så vann Andreas och Unibet precis allt utom matchen.